Noizbait mundu hau umeentzako paradisu bat izango delakoan agurtzen zaituztet

Sarrera

Haurrak etorkizunaren giltzarria dira. Eurek dira biharko egunean, erronka globalei konponbideak aurkitu beharko dietenak. Honetarako, oraindik oso gutxi ulertzen ditugun arlo ezberdinetan gaitasun gizatiarrak izatea eskatzen du. Gaur egungo hezkuntzak, ezagutza tradizionaletik areago doazen ahalmenak hedatu ahal izateko prestatu behar ditu haurrak. Ume batek esperimentatzen dituen bizipenak, ondoren nagusia denean, bere jokatzeko moduan eragina izango du. Umeak bere baitan etorkizunaren hazia babesten du; eta hortik, hezitzaileak umearen barnean bizi den hazia garatu dadin, giro bikaina sortzeko daukan lana.

2007/04/07

FITXAK ALDERA ETA IRTEN KALERA

Ikastetxeetan asko entzuten da konstruktibismoaren inguruan, asko defendatzen da, baina praktikan konstruktibismora heltzeko asko falta zaigu. Besteak beste, konstruktibismoaren ideiekin bat, oso garrantzitsua iruditzen zait fitxak alde batera uztea eta umeak mundua zuzenki esperimentatzea. Haurrek gorputzarekin, mugimenduarekin eta eskuekin ikasten dute. Beraz, nahiz eta fitxen atzetik editorialen interes ekonomikoak egon eta ebaluaketa egiteko unean fitxak erraztasunak ematen dizkigun arren, irakasleak behaketa lana landu beharko luke eta umeen interesekin bat etorriz, mundura irten, bertan bizi eta esperimentatzeko. Ikuspegi konstruktibistak dionez, ezagutza ez da errealitatearen kopia bat, baizik eta gizakiaren eraikuntza bat. Horrela, umeak bere ingurunearekiko harremanetan, bertan esperimentatuz ikasten du eta ez irakasleak zuzenean transmititutako ezagutzetatik. Ikaskuntza esanguratsua izan dadin, guzti hau behar-beharrezkoa dela deritzot. Beraz, eskolako gela itxietatik kanpora irten beharko ginatekeela pentsatzen dut, naturan bertan aritzeko, lau ormetatik at mundua nolakoa den ezagutzeko.

No hay comentarios: